ephemeral collaborations

[ENG]
A collaboration at distance between the students of Master Theatre Practices/ArtEZ (The Netherlands) and the students of Teatro della Toscana/Scuola Orazio Costa (Italy).
​
An initiative coordinate by Fenia Kotsopoulou, Dr. Pavlos Kountouriotis, Riccardo Ventrella e Renata Saldarelli.
​
[IT]
Una collaborazione a distanza, per la durata di 24 ore, in piccoli gruppi, tra gli studenti del MTP/ArtEZ (Olanda) e gli studenti del Teatro della Toscana/ Scuola Orazio Costa, (Italia).
​
Iniziativa coordinata da Fenia Kotsopoulou, Dr. Pavlos Kountouriotis, Riccardo Ventrella e Renata Saldarelli.
​


about
[ENG]
The idea is to create ephemeral collaborations, for the duration of 24 hours, in small groups, between students of MTP/ArtEZ and Teatro della Toscana/ Scuola Orazio Costa,
​
The first ephemeral collaboration at distance will take place on the 1st and 2nd of May 2020. Divided in small mixed groups, the students are asked to creatively respond to a topic - announced to them at the beginning of the day, and to upload their output to an online platform for a collective sharing,
​
The groups will have one day to meet with their collaborators to co-create something. The format of the outcome can be anything (i.e short video, a mini online performance, a painting, a song, a poem, a photograph, a manifesto, a recipe, and so on).
​
The focus is on communication and collaboration, creativity, spontaneity and co-creation. A day of social proximity through the means of creativity, in the midst of the COVID-19 outbreak.
​
[IT]
L'idea è quella di creare collaborazioni effimere, per la durata di 24 ore, in piccoli gruppi, tra gli studenti del MTP/ArtEZ e gli studenti del Teatro della Toscana/Scuola Orazio Costa,
​
La prima effimera collaborazione a distanza avrà luogo il 1° e il 2 maggio 2020. Divisi in piccoli gruppi misti, gli studenti sono invitati a rispondere in modo creativo a un argomento - annunciato loro all'inizio della giornata - e a caricare i loro risultati su una piattaforma online per una condivisione collettiva.
I gruppi avranno un giorno di tempo per incontrarsi con i loro collaboratori per co-creare qualcosa. Il formato del risultato può essere qualsiasi cosa (ad esempio un breve video, una mini performance online, un dipinto, una canzone, una poesia, una fotografia, un manifesto, una ricetta e così via).
L'attenzione è rivolta alla comunicazione e alla collaborazione, alla creatività, alla spontaneità e alla co-creazione. Una giornata di prossimità sociale attraverso i mezzi della creatività, nel bel mezzo dell'epidemia di COVID-19.
PARTICIPANTS:
Master Theatre Practices - ArtEZ
Antrianna Moutoula (GR)
Ella Tighe (UK)
Emily Welther (DE/USA)
Foivi Psevdou (GR)
Irina Baldini (IT)
Jessica Renfro (USA)
Madonna (BR)
Scuola per Attori "Orazio Costa" - Teatro della Toscana
Alberto Macherelli Bianchini
Annalisa Limardi
Costanza Maestripieri
Elena Meoni
Eleonora Sicurella
Emanuele Taddei
Federico Serafini
Giacomo Lorenzoni
Giovanna Chiara Pasini
Marco Santi
Maria Casamonti
Pietro Lancello
Ruggero Albisani
Sofia Menci